PARTNER in de kijker: Coca-Cola

Bij Leaders Club Belgium geloven we in de kracht van samenwerking en langdurige partnerschappen. Deze maand zetten we een partner in de schijnwerpers die al jaren een onmisbare rol speelt binnen onze club: Coca-Cola.

In een exclusieve bijdrage deelt Yannick Nys zijn inzichten over hoe Coca-Cola zich blijft inzetten als toegewijd partner van Leaders Club Belgium. Ontdek hoe hun visie en engagement bijdragen aan onze gedeelde missie om innovatie en kwaliteit in de horeca te stimuleren.

Lees verder en laat je inspireren door de unieke kijk van Coca-Cola op waardevolle samenwerkingen en hun betrokkenheid bij onze club.

Hoe is de samenwerking tussen jouw bedrijf en Leaders Club Belgium tot stand gekomen?

De samenwerking dateert al van voor ik zelf in contact ben gekomen met Leaders Club zo'n 3 jaar geleden. Vooral mijn voormalig collega Tom Schellemans was zeer nauw betrokken bij Leaders Club, nu nog steeds trouwens. En ik nam de voorbije jaren met plezier het stokje over.

Wat trok jouw bedrijf aan om samen te werken met een netwerk van horecaprofessionals?

Als grote fabrikant binnen de drankensector is het voor ons belangrijk om deel uit te maken van foodservice kennisnetwerken zoals Leaders Club. En in het bijzonder met Leaders Club gezien de open cultuur die er heerst tussen ondernemers en fabrikanten. Samen informatie delen om elkaars business te versterken.

Kun je ons vertellen over een specifiek project of evenement waarbij jouw bedrijf betrokken was met Leaders Club Belgium en wat het bijzonder maakte?

Het laatste evenement rond AI dat op ons hoofdkantoor in Anderlecht georganiseerd werd. Het was zeer fijn om jullie hier eens te kunnen ontvangen en een kijkje te geven achter de schermen. Zowel van ons Experience Center, waar er maar 3 van in de wereld zijn, alsook van hoe ons bedrijf met AI omgaat.

Hoe ondersteunt jouw bedrijf de leden van Leaders Club Belgium en welke meerwaarde brengen jullie in de horecasector?

Heel wat van de leden van Leaders Club die een horeca zaak uitbaten werken al in beperkte of grotere mate met onze producten. Wij proberen zowel in ons drankengamma als in de gezamenlijke business ontwikkeling met de klanten vooruitstrevend te zijn. Marktonderzoek, innoveren op basis van de consumententrends en samen met onze horecpartners waarde proberen te creëren. Om onze gezamenlijke eindklant een zo goed mogelijke ervaring in de horeca te laten beleven.

Wat is jouw specialiteit in de keuken of in de horecasector? En wat is je favoriete gerecht of drankje om te serveren?

Ik zal altijd snel aan tafel schuiven in de nieuwe horeca concepten die er verschijnen. Altijd benieuwd naar nieuwigheden en hoe deze kunnen bijdragen aan een betere ervaring voor onze klanten. Maar tussen de wijntjes door zal ik wel altijd voor de klassieke Coca-Cola regular opteren.

Heb je een succesverhaal van een samenwerking met een lid van Leaders Club Belgium dat je graag wilt delen?

De samenwerking met Frederik van Poule&Poulette was vanaf de start 3 jaar geleden zeer aangenaam en dat is nooit veranderd. Altijd goed samengewerkt en goed gelachen. Ik zal zelf intern bij Coca-Cola een andere functie opnemen waardoor we elkaar professioneel minder zullen horen, maar hoop dat contact via Leaders Club zeker te onderhouden. Altijd boeiende en leerrijke gesprekken.

Hoe speelt jouw bedrijf in op de nieuwste trends en innovaties in de horeca, en hoe dragen jullie bij aan de groei van de leden?

Bij Coca-Cola Europacific Partners Belux blijven we altijd op de hoogte van de nieuwste trends en innovaties in de horeca dankzij samenwerkingen zoals die met Leaders Club, ons grote field sales team en marktonderzoek. We introduceren nieuwe producten die inspelen op de veranderende voorkeuren van consumenten, zoals suikervrije opties en duurzame verpakkingen. Daarnaast proberen we horeca-ondernemers te helpen hun bedrijf te laten groeien door samen met onze account managers waarde te creëren met onze producten. Alsook door de gekende marketing support die we aan onze merken geven, zoals straks traditioneel de Coca-Cola kerstreclame. Innovatie en flexibiliteit is key.

Wat zijn volgens jou de meest opwindende of interessante trends in de horeca op dit moment?

Ik ben zelf zeer gefacineerd door de efficiëntie winst die AI op termijn met zich mee kan brengen en heel wat mensen in staat zal stellen zich nog meer te focussen op hun kerntaken. Wat de kwaliteit alleen maar ten goede kan komen. Hopelijk biedt het ook de ruimte om weer wat vaker naar the bigger picture te kijken en strategisch na te kunnen denken. Waar het nu vaak een valkuil is om je te laten meezuigen in de dagdagelijkse ratrace van to do's.

Kun je ons een leuk weetje of interessant feit over jouw bedrijf vertellen dat mensen misschien niet weten?

Bijna al onze producten voor de Belgische markt worden lokaal geproduceerd in onze drie productielocaties in België. Dit betekent dat we niet alleen lokaal verankerd zijn, maar ook bijdragen aan de lokale economie en werkgelegenheid. We zetten ook sterk in op duurzaamheid: onze PET-flessen bijvoorbeeld zijn gemaakt uit 100% rPET, of gerecycleerd plastic. En bovendien hebben we de grootste vloot elektrische vrachtwagens in België!

Previous
Previous

LID in de kijker: SORGELOOSE & TRICE

Next
Next

AI in de Horeca: Een kansrijke toekomst met uitdagingen en mogelijkheden