PARTNER in de kijker: Mise En Place

In deze rubriek richten we graag een schijnwerper op een van onze gewaardeerde partners. We zijn verheugd om een partner te belichten die uitblinkt in excellentie en innovatie. Deze maand stellen we u voor aan Mise En Place.

Wat bracht je ertoe om Partner te worden van Leaders Club Belgium en hoe heeft het jullie zakelijk of persoonlijk beïnvloed?

Eric De Wagenaere heeft daar een rol in gespeeld. Als oprichter en eigenaar van Coeur d'Artichaut (nu Coeur Catering), was hij één van onze grootste opdrachtgevers in Gent. Als bestuurslid en later voorzitter van Leadersclub België, heeft hij ons wellicht getipt als partner.

Wat trok jouw bedrijf aan om samen te werken met een netwerk van horecaprofessionals?

Elk jaar houden we onze partnerships kritisch tegen het licht. Toch zijn we meer dan 15 jaar onafgebroken lid. Dat komt vooral omdat Leadersclub een forum faciliteert waar vragen stellen mág, waar een open, amicale cultuur heerst. Iedereen stelt zich aanspreekbaar op dus je legt makkelijk contacten. Behalve directe return, zorgt ons lidmaatschap ook voor het versterken van onze brand als A merk in de hele sector, zeker omdat heel wat leden op hun beurt een groot netwerk hebben.
We willen bij Leadersclub niet alleen klanten bereiken, maar ook onze naam versterken en voeling houden met wat leeft in de hospitality branche. Tot slot brengt Leadersclub ons inzichten, inspiratie en fun, één van onze bedrijfswaarden.

Kun je ons vertellen over een specifiek project of evenement waarbij jouw bedrijf betrokken was met Leaders Club Belgium en wat het bijzonder maakte?

Eigenlijk zijn we bij quasi élk evenement betrokken als partner voor bedieningspersoneel. Telkens weer op een andere locatie, met een andere cateraar of in een andere formule, we zorgen steeds voor een enthousiast team. De Concept Restaurant Awards, dat is wel de kers op de taart en daar ligt de lat nog een tikkeltje hoger.
Maar wat mij het meeste zal bijblijven is de Vision 2014 in Gent, waar 25 van onze medewerkers een topprestatie hebben neergezet en mochten samenwerken met o.a. Nick Bril. Ik zie ze nog als in een trein die grote zaal inlopen met die oogstrelende bordjes. Alles moest snel vooruit gaan voor een groot publiek in theateropstelling: inzetten, weer afruimen, Seef biertjes verdelen, volgende hapje enzovoort enzovoort. Het verliep vlekkeloos en ik was apetrots.

Hoe ondersteunt jouw bedrijf de leden van Leaders Club Belgium en welke meerwaarde brengen jullie in de horecasector?

Een geolied team van personeel is voor elke zaak cruciaal. Mise en Place wil daar een degelijke aanvulling op bieden tijdens piek- en ziekmomenten, zoals wij zeggen. We werken vooral voor event cateraars omdat die uiteraard op elk evenement een piekmoment beleven en extra's nodig hebben.
Maar ook hotels en restaurants schakelen ons in voor speciale gelegenheden of als tijdelijke oplossing. We hebben al heel wat leden helpen opstarten in een nieuwe stad en ook voor pop-ups, foodtrucks of beursstanden weet men ons te vinden. 

Heb je een succesverhaal van een samenwerking met een lid van Leaders Club Belgium dat je graag wilt delen?

We zijn erg trots dat heel wat collega partners bij Leadersclub ons inschakelen op de horecabeurs. Elke standhouder wil daar graag 5 dagen een zelfde vast team hebben en dat is niet vanzelfsprekend, overdag door de week. Maar het lukt ons aardig en sommige medewerkers blokkeren zelfs ineens de periode van Horeca Expo het jaar nadien :).

Hoe speelt jouw bedrijf in op de nieuwste trends en innovaties in de horeca, en hoe dragen jullie bij aan de groei van de leden?

In fast casual is er al lang een trend naar minder personeel en meer efficiëntie. Dat voelen wij natuurlijk, maar we spelen er ook op in met ons opleidingsaanbod. Zo initiëren we bijvoorbeeld master workshops barista, cocktails, barbecue. Maar onze core business blijft events. We willen vooral klaar staan voor die gelegenheden dus. Vanuit ons netwerk van hotels, eventkantoren en cateraars, brengen we natuurlijk ook mensen samen. Ik denk dat we op die manier indirect ook een bijdrage kunnen leveren aan de groei van de leden.

Wat zijn volgens jou de meest opwindende of interessante trends in de horeca op dit moment?

Bestellen met QR codes is ondertussen ingeburgerd. Ik denk dat het niet lang meer duurt vooraleer je op basis van je bestellingen in het verleden, of zelfs op basis van je consumptiegedrag in het algemeen, suggesties krijgt die uitgelicht worden op een menukaart etc. Ik geloof dat het heel wat kansen biedt op vlak van upselling en op vlak van de beleving van de gast. Win-win dus.

Kun je ons een leuk weetje of interessant feit over jouw bedrijf vertellen dat mensen misschien niet weten?

Bij Mise en Place kan je niet alleen bijverdienen als kelner of keukenhulp, we willen onze medewerkers echt helpen groeien als mens. Daarom organiseren we heel regelmatig zogenaamde Inspiration Days en Next Steps, waar mensen uit hun comfort zone komen en waar we hen helpen om hun levensvisie om te zetten in concrete doelen. Al 15 jaar lang nemen we ijsbaden en lopen we over hete kolen, lang vóór deze technieken een breed publiek bereikten.
En niet te vergeten : we maken plezier. Werken moet fun zijn. Door te focussen op leren in functie van presteren, zijn we het belang van spelen en levensvreugde gaan onderschatten. Vergeet de homo sapiens. We zijn allemaal homo ludens, de spelende mens!

Previous
Previous

LID in de kijker: JeanBon

Next
Next

LID in de kijker: Greenway