VISION 2015
Het beloofde een topdagje te worden en dat werd het ook.
Het enthousiasme op de parking bij aankomst was al uniek. Iedereen mocht reeds op de parking een „kiss” ontvangen van de crew. Een het moet gezegd , de locatie was er één om U tegen te zeggen. De eventhal „La Brugeoise „ is gelegen in een deel van de voormalige treinfabriek Bombardier. De sfeer zat meteen juist en dat werd bij het binnenkomen vooral bereikt door de vele standhouders en partners van VISION 2015. Na heerlijk een heerlijke koffie en lekkers werden iedereen we verwacht in een hoger gelegen deel van de oude fabriek waar de 420 mooie stoeltjes wachtten om opgewarmd te worden.
Thierry Bronchart van Foodinspriration en Eric de Wagenaere van Leadersclub Belgie hadden het eerste woord en verwelkomden de ruim 400 gasten waarna moderator van dienst , Hans Steenbergen het van hen overnam. Hans nam ons even mee in zijn vele reizen rond de wereld en de foodconcepten die hij had bezocht.
Nog eens het ganse programma van de dag neerschrijven ons te ver brengen maar hierbij toch een kort overzicht van de sprekers en hun verhalen.
Trendwatcher Tom Palmaerts had het vooral over de hospitality van de komende 10 jaar en het feit dat het KISS principe volgens hem vooral kleurrijk ,raar en zelfs lelijk zal mogen zijn om te slagen bij de „nieuwe klanten van morgen”. De uitbaters van Le Château simple (www.lechateausimple.be) , Bia Mara (www.biamara.com) en Poule & Poulette (www.poulepoulette.com) lieten ons vooral zien hoe stupid simple een succesvol concept kan zijn.
Afronden voor wat betreft het voormiddag gedeelte deden we met Jef Staes. Jef kwam niet alleen gevat met het verhaal van de schapen en de rode aap maar wist ook vooral op onze lachspieren te werken met een voor iedereen O zo herkenbaar verhaal van de mens als kuddedier. Nadat we op allerlei manieren ons honger en dorst hadden kunnen stillen, ging de namiddag van start met onze 2e getrouwe trendwatcher van dienst , Herman Konings. Hij wist ons vooral te doen inzien dat we uit ons dagelijkse comfortzone moeten komen en rond ons heen moeten leren en zien wat er gebeurt en vooral hoe en waarom we het onze gasten naar hun zin moeten maken. In deze onzekere tijden is het meer dan ooit van belang dat onze gasten de „real world” even vergeten terwijl ze in onze zaak verblijven.
Kobe Desramaults kwam op het podium om ons zijn nieuwste concept Superette (www.indewulf.be/desuperette) voor te stellen. De grote troeven zijn hier vooral het ter plaatse gebakken brood,éénvoudige maar o zo gezellige inrichting maar alles wel gebracht met een overdosis passie voor het vak.
De Nederlandse Nel Schellekens is de vrouwelijke slager achter Gasterij De Gulle Waard (www.gullewaard.nl/webstek). From nose to tail verwerkt ze vooral bokken tot heerlijks op het bord. Jean-Pierre Roelands is de bezieler van het concept CRU. Een zijtak van de Colruyt keten. Ook hier gaan ze voor éénvoud en kwaliteit.
De laatste spreker van deze VISION 2015 was Mathieu Weggeman. Mathieu is een Nederlands bedrijfskundige, organisatieadviseur, en hoogleraar organisatiekunde aan de Technische Universiteit Eindhoven gespecialiseerd in kennis- en innovatiemanagement-. Hij wist ons op hoog tempo zijn visie te geven over de nood aan verandering en innovatie in onze sector.
We sloten deze inspirerende dag af met lekkers van onze partners waar we met ons ruim 400 voldoende konden napraten en terugkijken op een zeer geslaagde 4e editie van VISION.